Πρόσληψη υγρών στην εγκυμοσύνη: τι πρέπει να πίνω σε τι ποσότητα; - Prénatal Store Online
Home 9 απίστευτοι μήνες… +1! Πρόσληψη υγρών στην εγκυμοσύνη: τι πρέπει να πίνω σε τι ποσότητα;

Δημοσιεύτηκε 03.12.2016 12

Πρόσληψη υγρών στην εγκυμοσύνη: τι πρέπει να πίνω σε τι ποσότητα;

Είναι βέβαιο ότι το να πίνεις πολύ νερό κάνει καλό στην υγεία, στην κυκλοφορία, απομακρύνει τις τοξίνες, είναι κατά της κατακράτησης υγρών… στην εγκυμοσύνη και στο θηλασμό είναι καλύτερo να πίνεις ακόμα περισσότερο!

 

Το νερό είναι το βασικό συστατικό του σώματος: κατά μέσο όρο είμαστε φτιαγμένοι από 60% νερό, το νεογέννητο από 75%. Το νερό έχει πολύ σημαντικές λειτουργίες και συνεχώς χάνεται και καταναλώνεται. Επαναπροσλαμβάνεται πίνοντας και τρώγοντας, σχεδόν όλες οι τροφές περιέχουν κάποιες ποσότητες νερού. Αλλά πόσο νερό κάθε μέρα; Καθένας έχει τις ανάγκες του, αυτές ποικίλλουν ανάλογα με τη διατροφή, τις θερμίδες και τη σωματική άσκηση.

Κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης το σώμα σου τροποποιεί τους μηχανισμούς του για να προσαρμοστεί στη νέα κατάσταση: η αύξηση του βασικού μεταβολισμού απαιτεί ένα συμπλήρωμα θερμίδων, ενεργοποιούνται διαφορετικές ορμονικές διαδικασίες, αλλάζει η πέψη σου και το μικρό που μεγαλώνει τόσο γρήγορα μέσα σου έχει τις ανάγκες του. Ενδεικτικά στην εγκυμοσύνη πρέπει να πίνεις 2–2½ λίτρα νερό την ημέρα, στο θηλασμό ακόμα και 3 λίτρα. Το νερό είναι μια πηγή μεταλλικών αλάτων, είναι το βασικό στοιχείο των κυττάρων και ρυθμίζει τον όγκο τους, ρυθμίζει τη θερμοκρασία του σώματος, επιτρέπει τη μεταφορά των θρεπτικών ουσιών και των τοξινών… τι θαύμα!

Αλλά δεν είναι όλο το νερό το ίδιο. Ποιο πρέπει να πίνεις στην εγκυμοσύνη; Τι χαρακτηριστικά πρέπει να έχει το πόσιμο νερό; Πρέπει πρώτα απ΄όλα να είναι μικροβιολογικά καθαρό και πρέπει να περιέχει τη σωστή ποσότητα μεταλλικών στοιχείων. Το αποσταγμένο νερό (όπως το βρόχινο νερό ή το λιωμένο χιόνι) δεν είναι κατάλληλο για κατανάλωση από τον άνθρωπο.

Το σώμα σου κατά την περίοδο αυτή απαιτεί μεγαλύτερη ποσότητα ασβεστίου, σιδήρου και βιταμίνης Β12, το μικρό χρειάζεται μεταλλικά στοιχεία που τα παίρνει από τη μαμά του. Μπορείς να αντισταθμίσεις την ποσότητα λαμβάνοντας περισσότερη ακόμη και με το νερό. Χρησιμοποίησε νερό  πλούσιο σε ασβέστιο και μέταλλα και με χαμηλή περιεκτικότητα σε νάτριο, ειδικά αν υποφέρεις από κατακράτηση υγρών. Να αποφεύγεις το ανθρακούχο νερό που μπορεί να προκαλέσει πρήξιμο, αλλά ναι στις φυσαλίδες, αν βοηθούν στην πέψη.