Home Γλυκιά ευεξία Οι βιταμίνες στην εγκυμοσύνη

Δημοσιεύτηκε 06.12.2016 16

Οι βιταμίνες στην εγκυμοσύνη

Θυμήσου το ABC, δηλαδή τις βιταμίνες. Ξέχασε τις τροφές με συντηρητικά, τα μεγάλα διαστήματα μεταξύ των γευμάτων, τις δίαιτες αδυνατίσματος. Κάνε ένα δώρο στον εαυτό σου ενώ περιμένεις το παιδί σου: διάλεξε μια ισορροπημένη και πλούσια διατροφή, διάλεξε σωστά τις τροφές, ιδίως εκείνες που περιέχουν τα βασικά θρεπτικά στοιχεία. Οι σωστές διατροφικές συνήθειες βελτιώνουν τις πιθανότητες σύλληψης  και συμβάλλουν στην καλή έκβαση της εγκυμοσύνης.

Είναι καλύτερο, φυσικά, να παίρνεις τις βιταμίνες και όλα τα θρεπτικά συστατικά απ΄ευθείας από τις τροφές, αποφεύγοντας να παίρνεις συμπληρώματα διατροφής  χωρίς την έγκριση του γιατρού.  Ο γυναικολόγος, πάντως, μπορεί να σου γράψει από τα πρώτα στάδια της εγκυμοσύνης συμπληρώματα με βάση τις βιταμίνες και τα μεταλλικά άλατα. Αυτές οι ουσίες δεν είναι βλαβερές, αλλά απλά διορθώνουν, όπου χρειάζεται, τα διατροφικά λάθη, δίνοντας στο παιδί ένα σημαντικό ξεκίνημα για την ανάπτυξή του.

Η βιταμίνη (ρετινόλη) είναι χρήσιμη για την ανάπτυξη του εμβρύου αλλά είναι καλύτερο να μην την καταναλώνεις υπερβολικά. Μπορείς να τη βρεις στο συκώτι, στα αυγά, στο γάλα και στα παράγωγά του.
Είναι γνωστά ακόμη και στους μη ειδικούς τα θετικά αποτελέσματα που μια σωστή πρόσληψη φολικού οξέος (βιταμίνη Β9) έχει στην ανάπτυξη του νευρικού του συστήματος  του παιδιού σου και στην πρόληψη δυσπλασιών  όπως η δισχιδής ράχη. Ντομάτες, πορτοκάλια, όσπρια, δημητριακά ολικής αλέσεως, συκώτι, πράσινα λαχανικά (κουνουπίδι, λάχανο, σέσκουλο, μπρόκολο) θα είναι πολύτιμοι σύμμαχοι.

Η βιταμίνη B12 (κοβαλαμίνη) είναι χρήσιμη για όλες τις εμβρυϊκές δυσπλασίες και μπορείς να την προσλάβεις καταναλώνοντας ζωικές πρωτεΐνες κα αυγά (κυρίως τον κρόκο).

Η βιταμίνη (ασκορβικό οξύ) είναι ο σύμμαχός σου για να αυξήσεις την ανοσοποιητική άμυνα. Πορτοκάλια, φράουλες, ντομάτες, πιπεριές, μπρόκολα, λάχανα είναι πολύ πλούσια.

Η βιταμίνη δυναμώνει το σκελετό και θα τη βρεις στο ψάρι (κυρίως τα παχιά ψάρια, όπως σολομός, γαύρος, σκουμπρί), στα αυγά, στα παχιά τυριά και στο βούτυρο.

Η βιταμίνη Ε (τοκοφερόλη) βοηθά στην πρόληψη της προεκλαμψίας. Θα τη βρεις στους ξηρούς καρπούς και στο παρθένο ελαιόλαδο.